Een landingspagina is, zoals het woord al zegt, een webpagina waar de online informatiezoeker op ‘landt’. Iemand belandt op een landingspagina doordat hij of zij een zoekopdracht heeft ingegeven in een zoekmachine, zoals Google, en vervolgens op de link heeft geklikt. Of doordat diegene bijvoorbeeld op een link in een nieuwsbrief heeft geklikt. Een landingspagina hoeft dus niet per se de homepage van een website te zijn. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 80% van de websitebezoekers vanuit zoekmachines op een landingspagina terechtkomen! Slechts 20% van de websitebezoekers komt direct binnen op de homepage. Het is dus belangrijk landingspagina’s te ontwikkelen voor je website. Maar, hoe maak je een landingspagina?

 

Uw bedrijf online beter vindbaar? Met behulp van zoekmachineoptimalisatie vergroot u de kans dat (potentiële) klanten uw website bezoeken. Zoekmachineoptimalisatie kan op verschillende manieren worden ingezet. Enerzijds met behulp van betaalde online advertenties via Adwords, anderzijds door het vergroten van de vindbaarheid op een organische wijze: SEO (Search Engine Optimization).

 

Om ervoor te zorgen dat je website niet traag wordt is het belangrijk je foto's voor gebruik eerst te verkleinen. Naast dat het de user experience vergroot (zeker wanneer mensen een niet al te snelle internetverbinding hebben wat bij mobiel internet helaas nog vaak voorkomt) laat Google de snelheidsfactor meewegen in het bepalen van de ranking van de website. Al met al meer dan voldoende redenen om ervoor te zorgen dat je de foto's eerst verkleint voordat je ze op de website gebruikt.