Adwords

Het voordeel van adverteren op het internet (Search Engine Advertising) is dat je heel doelgericht te werk kan gaan. Dit kan door een enkel zoekwoord of een combinatie van zoekwoorden in te zetten met een Adwords-campagne. Omdat het mogelijk is de advertenties in één specifiek geografisch gebied te tonen, is Adwords ook voor ondernemers die actief zijn in één bepaalde regio zeer interessant.

SEA: betalen per klik

Alhoewel er meerdere betaalmodellen zijn voor het adverteren op het internet, is het zogenaamde PPC-model de meest gebruikte. PPC staat voor 'pay per click'. Je betaalt alleen wanneer er op de advertentie wordt geklikt en de bezoeker dus ook daadwerkelijk op je website terecht komt. Met 95% van de search markt in handen is Google verreweg het grootste advertentieplatform als het gaat om deze vorm van adverteren.

Rendement op investering

Met Google Adwords ben je op dát moment zichtbaar dat mensen op zoek zijn naar je diensten of producten. Het voordeel van Search Enging Advertising ten opzichte van SEO (Search Engine Optimization) is dat je direct resultaat ziet. Een ander voordeel is dat je vrij nauwkeurig kunt berekenen wat het rendement is. Zeker wanneer de advertentie naar een productpagina leidt waarbij de bezoeker tot een aankoop kan overgaan. Om een maximaal rendement te behalen sturen wij je Adwords-campagne continue bij. Proactief voeren wij verschillende testen uit om erachter te komen wat voor jouw specifieke situatie het meeste rendement oplevert.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Na het opzetten van de Adwords-campagne monitoren wij de campagne nauwgezet en sturen wij deze constant bij op basis van de data die tot dan toe is verzameld. Daardoor haal je het maximale rendement uit je online campagne. Maandelijks krijgt je een rapport en houden wij je op de hoogte van de laatste stand van zaken. Op deze manier kun jij je blijven richten op je core business.